Održan prvi hrvatski fundraising pitch, u sklopu projekta „Žuta točka – izgradnja fundraising kulture u Hrvatskoj“

18.03.2022. 15:15

Dobrotvorna fundraising platforma Čini pravu stvar pokrenuta je 2016. godine te smo u ovih nekoliko godina pokazali kako su Hrvati uvijek spremni pomoći potrebitima. Unatoč tome, domaće neprofitne udruge svega 4% sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, a manje od 10% od tvrtki koje posluju u Hrvatskoj. Glavni razlozi za relativno nisku razinu donacijske kulture u Hrvatskoj su nedostatnost edukacija udruga o fundraisingu i manjak iskustva u provedbi donacijskih kampanja.

Projekt „Žuta točka“ kao svoj cilj ima osnažiti udruge i zaklade za razvoj fundraising aktivnosti i jačanje financijske održivosti. Projekt je pokrenula Hrvatska zajednica županija u suradnji s Mladenkom Majerić i Zakladom Konrad Adenauer, a podržava ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj.

Cilj je kroz fundraising edukaciju pružiti znanja i alate kako bi svoju viziju i misiju predstavili građanima i tvrtkama koji žele sudjelovati u društvenoj promjeni koju organizacija želi postići, a za koju joj je potrebna podrška kroz donacije u novcu, naravi i uslugama te ostale vrste podrške. U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugotrajnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti. U konačnici, građani i tvrtke prema svojim mogućnostima kontinuirano podupiru one organizacije koje prepoznaju kao važne subjekte u rješavanju potreba u zajednici.

„Žuta točka je projekt jednostavna naziva, ali, nadamo se, puno kompleksnijeg utjecaja na lokalne zajednice. Želja nam je stvoriti platformu za kvalitetnu raspravu o tome koliko fundraising može značiti za razvoj i promjene tamo gdje je najvažnije – u lokalnoj zajednici“, rekao je potpredsjednik Hrvatske zajednice županija i župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren.

Od ukupno 17 udruga koje su kroz 5 tjedana usvajale znanja iz područja fundraisinga i menadžmenta neprofitnih organizacija, svojim projektima i prezentacijama najviše glasova žirija osvojile su udruga Lisina Avantura koja će prikupljati sredstva za nužno potrebno terensko vozilo te udruga DEBRA za radnu terapiju za djecu oboljelu od bulozne epidermolize. „Bulozna epidermoliza je jako rijetka bolest koju ima svega 60 ljudi u Hrvatskoj, hvala vam što se pokazali da mislite na one na koje se često zaboravi“, istaknula je Tara Pušić iz udruge DEBRA. „Nama je važno da se vidi naša namjera, a to je briga o okolišu i prirodi te naše volonterstvo pokazati u spektru dobrotvornog rada kao odgovorni članovi zajednice“, nastavio je Predrag Toplak iz udruge Lisina avantura.

Prvi fundraising pitch financijski je podržala i A1 Hrvatska, koja kroz platformu Čini pravu stvar omogućuje neprofitnim organizacijama prikupljanje sredstava za rad i provedbu aktivnosti u zajednici „Nagradu smo dodijelili udruzi Lisina avantura jer je ulaganje u okoliš jedan od naših strateških ciljeva održivosti te njegujemo zajedničke vrijednosti kroz koje se zalažemo smanjenju utjecaja na okoliš i klimatske promjene“, rekla je Iva Turčin iz A1 Hrvatska.

Prijavi se za newsletter i budi u toku!

Uredi sliku

Pregled